Algemene voorwaarden

Algemene informatie

HairLust ApS 
Langebrogade 1, Building D2  
1411 Copenhagen 
Denmark 

De volgende algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de www.thehairlust.nl. Door het gebruiken van www.thehairlust.nl erken je dat je deze voorwaarden hebt gelezen en begrepen, en zonder voorbehoud instemt om aan deze voorwaarden gebonden te zijn. Deze voorwaarden gelden in de afwezigheid van andere geschreven overeenkomsten tussen de koper en HairLust ApS.

Je toestemming om te voldoen aan en gebonden te zijn aan deze Service Voorwaarden wordt geacht in werking te treden onmiddellijk nadat je www.thehairlust.nl voor het eerst hebt gebruikt. Als je niet akkoord gaat met het handelen naar gelang deze Gebruiksvoorwaarden, stop dan onmiddellijk met het gebruiken van de website. Deze overeenkomst is op jou van toepassing - de gebruiker van deze website en HairLust ApS met CVR nummer 38076582 (Deens bedrijfsregistratienummer). Als een Deens geregistreerd bedrijf valt de website onder de Deense jurisdictiewetten

Levering en risico

1) Levering van goederen van www.thehairlust.nl wordt geacht te hebben plaatsgevonden nadat de klant de goederen heeft ontvangen. HairLust ApS zal je per e-mail op de hoogte stellen wanneer je kunt verwachten dat jouw artikelen worden verzonden. Deze kennisgeving bevat een geschatte leverdatum. De vermelde leverdatum is indicatief en er kan daarom van worden afgeweken. Let op: andere leveringstijden kunnen van toepassing zijn op uitverkochte producten of pre-orders.

2) Als goederen van buiten de EU worden besteld, dan is het mogelijk dat invoerrechten en belastingen kunnen worden geheven zodra de goederen hun bestemming hebben bereikt. HairLust ApS is niet verantwoordelijk voor deze kosten en we bieden geen geschatte tarieven hiervoor aan. Als je goederen vanuit buiten de EU koopt, dan wordt je geadviseerd om contact op te nemen met je lokale douane autoriteiten voor meer informatie over prijzen en procedures.

3) De risico's verbonden aan goederen besteld op www.thehairlust.nl gaan naar de koper wanneer het annuleringsrecht is verstreken, 14 dagen na ontvangst van de bestellen. Als het product beschadigd is of op een of andere manier is verslechterd nadat de koper het heeft ontvangen, behoudt de koper zijn herroepingsrecht als de schade of verslechtering niet te weten is aan nalatigheid of gebrek aan zorgvuldigheid van zijn kant. Vergeet niet om de originele verpakking te bewaren, omdat het artikel in de originele verpakking moet worden geretourneerd in geval van een klacht of beschadiging van het artikel.

4) Als een product aan ons wordt geretourneerd vanwege een fout in het adres dat je hebt opgegeven, nemen we contact met je op en sturen we het pakket opnieuw naar het herziene adres, mits je het opnieuw verzonden wilt krijgen. Dit betekent dat je zelf moet betalen voor verzending, aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor de fout.

5) Als een product om welke reden dan ook aan ons geretourneerd wordt, waarbij het ontvangstbewijs niet is afgeleverd (de klant is niet aanwezig, de klant is onbereikbaar, het adres is niet correct ingevuld, het pakket is niet afgehaald bij het pakketpunt, of het artikel is afgekeurd) en ons bezorg bedrijf geprobeerd heeft het artikel af te leveren, dan wordt het totale bedrag dat kan voortvloeien uit de herlevering en andere kosten die kunnen optreden als gevolg van het item dat naar ons wordt teruggestuurd bij jou in rekening gebracht. Er zal tevens €10,- in rekening worden gebracht voor de retournering naar ons warenhuis. 

6) Zodra een klant zijn betalingsinformatie heeft ingevoerd, zal het bedrag slechts gereserveerd worden en niet onmiddellijk in rekening worden gebracht. Pas wanneer het artikel is verzonden zullen we het gereserveerde bedrag in rekening brengen.

7) We bieden gratis bezorging bij besteding van minimaal €49 in Nederland (met Post NL), België (met Bpost) en Luxemburg (DC Postal Service), dit geldt niet in combinatie met een cadeaukaart. Bij bestellingen onder €49 zijn de bezorgkosten €4,95. 

Herroeppingsrecht

8) HairLust ApS geeft je 14 dagen bedenktijd vanaf de dag dat je het artikel ontvangt. Als je spijt hebt van je aankoop dan moet HairLust ApS dienovereenkomstig worden ingelicht binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Je wordt geacht het product in dezelfde conditie en hoeveelheid te retourneren als dat je het ontvangen hebt, en dit geldt ook voor de verpakking en het etiket van het product. Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retournering van het artikel. Je kunt de aankoop van het artikel herroepen door het artikel terug te sturen naar het adres dat je vant Customer Service ontvangt. Als je spijt hebt van de aankoop, dan krijg je het bedrag dat je ons hebt betaald uiteraard terug met uitzondering van de leveringskosten. We hebben een geldig order nummer nodig voor teruggave en het bedrag zal worden overgemaakt naar de kaart waarmee je hebt betaald, nadat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen en hebben gecontroleerd dat het voldoet aan het herroepingsrecht.

9) Je verliest je herroepingsrecht als je het zegel verbreekt op goederen die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retournering.

10) Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zullen wij alle betalingen die we van je hebben ontvangen (maar niet de bezorgkosten) zonder onnodige vertraging en in elk geval binnen 14 dagen vanaf de datum waarop we je besluit om de overeenkomst te annuleren hebben ontvangen, aan je terugbetalen.

11) Als je spijt hebt van de aankoop, dan moet het artikel terug worden gestuurd naar ons adres: HairLust ApS, Langebrogade 1, Building D2, 1411 Copenhagen, Denmark

Klachten

12) Eventuele gebreken of defecten met betrekking tot producten/goederen geleverd door HairLust ApS moeten naar voren worden gebracht binnen 2 maanden nadat je je bewust bent geworden van de fout. Het is jouw verantwoordelijkheid om aan te geven hoe de fout of het defect zich uit. Als je een defect opmerkt neem dan binnen 2 maanden contact op met HairLust ApS. In principe kun je alleen klagen over fouten die verschijnen binnen 2 jaar nadat je het product hebt ontvangen. Bij producten met een beperkte houdbaarheid is de periode dat je kunt klagen gebonden aan de houdbaarheid van het bepaalde product zoals aangegeven door HairLust. Als consument kunt je ervoor kiezen om het artikel te ruilen. De uitzondering op deze regel is als ruilen onmogelijk is of buitensporige kosten met zich meebrengt voor HairLust ApS. Als je claim gegrond is, zullen wij uiteraard je (redelijke) verzendkosten terugbetalen.

Betaling

13) Op www.thehairlust.nl kun je betalen door middel van iDeal, Paypal of de volgende creditcards: VISA, Mastercard of Eurocard.

Klacht Mogelijkheden

14) Als je een klacht in wil dienen over je aankoop, neem dan contact op met info@thehairlust.nl. Als we geen oplossing kunnen vinden, zou je een klacht kunnen indienen via het Europese Platform Online Dispute Resolution voor aankopen binnen Europa. Je kunt het klachten platform hier vinden: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage/.

Nauwkeurige informatie

15) HairLust ApS kan niet garanderen dat alle artikelen beschikbaar zijn. Inventory meldingen zijn niet beschikbaar op de website, dus als een product niet meer op voorraad is, wordt je gecontacteerd door onze klantenservice om een oplossing te vinden.

16) Alle informatie met betrekking tot prijzen op de website is correct zodra deze op de site is aangekondigd. HairLust ApS voorbehoudt zich aan het recht om prijzen te wijzigen en aanbiedingen zo nodig van tijd tot tijd aan te passen of te verwijderen. HairLust ApS voorbehoudt zich aan het recht voor om naar eigen inzicht alle prijzen aan te passen en te wijzigen.

17) De prijs voor de artikelen is vermeld in Euros (EUR). Alle prijzen op de website zijn inclusief btw. Het bedrag wordt pas van je account afgeschreven wanneer het artikel wordt verzonden.

18) Dit disclaimer stipuleert dat geen enkel onderdeel van deze website bedoeld is als advies en dat je niet zou moeten vertrouwen op de inhoud van deze website in verband met enige vorm van besluit of actie.

19) Voor zover toegestaan door de wet, aanvaardt HairLust ApS geen aansprakelijkheid voor iemand die een direct of indirect verlies of schade heeft, die als te voorzien of te voorzien wordt beschouwd. Dit omvat elke indirecte, significante, specifieke, voorbeeldfout die voortvloeit uit het gebruik van de website, evenals alle informatie hierin. Gebruikers dienen zich ervan bewust te zijn dat zij de inhoud van de website op eigen risico gebruiken.

20) Cadeaukaarten kunnen niet worden gecombineerd met kortingscodes of andere aanbiedingen en u kunt slechts één cadeaukaart per bestelling gebruiken. U kunt niet twee of meer kortingscodes combineren voor dezelfde aankoop. 

Abonnement

Over het abonnement

21) Laat jouw producten automatisch leveren bij een abonnement. Het is volledig gratis om op te zetten. Je krijgt een vaste korting van 10% op jouw abonnementsartikelen. Het abonnement is vrijblijvend en je meldt je er niet voor aan tenzij je daarvoor kiest. Standaard worden alle artikelen als eenmalige aankoop gedaan. Een abonnement is een extra extra dienst die wij aanbieden. Je kunt een aankoop combineren met artikelen zowel binnen als buiten je abonnementsartikelen.

Voordelen van een abonnement

  • Je krijgt altijd 10% korting op producten via een abonnement
  • Automatische levering van producten, dus je zit nooit meer zonder jouw favoriete product
  • Geen opzegtermijn, zeeg op wanneer je wilt
  • Geen onverwachte kosten
  • Handige self-service voor wijzigingen aan het abonnement

Zo start je een abonnement

  1. Kies een product waarop je je wilt abonneren
  2. Kies hoe vaak je het product graag wilt ontvangen
  3. Voeg het artikel toe aan je winkelmandje en rond de aankoop zoals gewoonlijk af

Abonnementsovereenkomst

22) Bij het afsluiten van een abonnement kiest je zelf hoe vaak je de gekozen product(en) wenst te ontvangen. HairLust zal het product of de producten dan verzenden met de door jou gekozen interval, leveringsmethode en adres. Dit gebeurt een keer per gekozen periode, totdat je het abonnement voor het individuele product opzegt of wijzigt.

HairLust abonnee zijn

23) Wanneer je je voor het eerst aanmeldt voor een product abonnement, word je geregistreerd als HairLust abonnee. Dit betekend dat we jouw betalingsgegevens en afleveradres opslaan in een persoonlijke account. Als je bent geabonneerd op meerdere producten, dan wordt dezelfde betaalmethode en afleveradres gebruikt voor alle producten. Je kan deze informatie uiteraard altijd aanpassen in je profiel.

Beëindiging en wijzigingen van het abonnement

24) Je kunt te allen tijde wijzigingen aanbrengen op een productabonnement, of het abonnement helemaal beëindigen. Houd er rekening mee dat een abonnement op zijn laatst 48 uur voor een volgende levering opgezegd kan worden, anders gaat de wijziging pas in na de levering. Je bent niet gebonden aan het abonnement voor een bepaalde periode, en kunt op elk moment wijzigingen aanbrengen via je profiel of door contact op te nemen met onze klantenservice. Houd er rekening mee dat het 2 werkdagen kan duren voordat de wijziging verwerkt is via de klantenservice.

Abonnementskorting, prijzen en kortingscodes

25) Je krijgt een vaste korting van 10% op de normale prijs van een product als je geabonneerd bent. De exacte korting wordt weergegeven op de productpagina. Wanneer u zich abonneert op een product, kan er een kortingscode of andere promotie-aanbieding van toepassing zijn. Kortingscodes zijn niet van toepassing op producten met een abonnement.

Betaling

26) Zodra u zich heeft aangemeld, wordt de betaling automatisch verwerkt. We zullen uw kaart pas crediteren als de producten vanuit ons magazijn zijn verzonden en u ontvangt vóór levering een e-mail met trackinginformatie.

Het abonnement is gratis

27) Aan een abonnement zijn geen extra kosten verbonden, u betaalt dus alleen voor wat u ontvangt. Daarbovenop krijg je 10% korting. We zijn hier om uw leven een beetje gemakkelijker te maken!

Betaling met Klarna

28) Bij een aankoop met Klarna zou u een aantal verschillende betaalkaarten kunnen configureren en gebruiken, waaronder debet-, credit- of prepaidkaarten. De kaart waarmee u wilt betalen wordt opgeslagen in uw Klarna gebruikersaccount totdat u het bewerkt/verwijdert van uw profiel of als het profiel wordt verwijderd. Door ervoor te kiezen uw kaartgegevens bij Klarna op te slaan, geeft u Klarna toestemming om deze betaalkaart in rekening te brengen voor eventueel later gebruik van Klarna bij het doen van aankopen met ons. U wordt pas in rekening gebracht als u een aankoop doet. Als uw standaard betaalkaart niet in rekening kan worden gebracht voor een aankoop, met inbegrip van afbetalingsplannen of abonnementen, indien van toepassing, machtigt u Klarna om te proberen eventuele andere kaarten, die zijn geregistreerd in uw Klarna gebruikersaccount, in rekening te brengen.

Jouw verplichtingen

29) Je dient altijd de juiste informatie te verstrekken en je eigen en correcte identiteit te gebruiken. Elk gebruik van informatie die niet aan jou toebehoort of die je om andere redenen niet mag gebruiken, of het gebruik van de Diensten op een niet-voorgeschreven manier, zal worden beschouwd als misbruik. Alle gegevens met betrekking tot misbruik of vermoedelijk misbruik kunnen worden opgeslagen en gebruikt voor toekomstige risicobeoordelingen en voor de bescherming van betrokken partijen. Klarna behoudt zich het recht voor om de Diensten te blokkeren voor verder gebruik.

30) Als je werk (teksten, afbeeldingen, bonnetjes, informatie over producten, diensten of bezorging of andere inhoud) uploadt, importeert of deelt met Klarna, verleen je Klarna een royalty-vrij recht om de inhoud te gebruiken en weer te geven voor het leveren van de Diensten. Wij hebben het recht om geüploade of door jou gedeelde werken te verwijderen indien wij hiertoe wettelijk verplicht zijn, of indien wij van mening zijn dat deze beledigend, ongepast, onwettig, inbreukmakend op de rechten van anderen of anderszins aanstootgevend zijn. Je bent aansprakelijk voor alle werken die je uploadt of deelt. Je gaat ermee akkoord dat als je inhoud uploadt, importeert of deelt die beledigend, bedreigend of aanstootgevend is, of waarvan Klarna redelijkerwijs mag aannemen dat het in strijd met de wet of de overeenkomst is, wij je gebruik van de Klarna App kunnen beëindigen of deactiveren.

De handelsvoorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 16 Augustus 2021.