Algemene voorwaarden

Algemene informatie

HairLust ApS
Langebrogade 1, Building D2
1411 Copenhagen
Denemarken
Deens bedrijfsregistratienummer (CVR): 38076582
VAT nummer: DK38076582
Email: info@thehairlust.nl

De volgende algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de www.thehairlust.nl. Door het gebruiken van www.thehairlust.nl erken je dat je deze voorwaarden hebt gelezen en begrepen, en zonder voorbehoud instemt om aan deze voorwaarden gebonden te zijn. Deze voorwaarden gelden in de afwezigheid van andere geschreven overeenkomsten tussen de koper en HairLust ApS.

Je toestemming om te voldoen aan en gebonden te zijn aan deze Service Voorwaarden wordt geacht in werking te treden onmiddellijk nadat je www.thehairlust.nl voor het eerst hebt gebruikt. Als je niet akkoord gaat met het handelen naar gelang deze Gebruiksvoorwaarden, stop dan onmiddellijk met het gebruiken van de website. Deze overeenkomst is op jou van toepassing - de gebruiker van deze website en HairLust ApS met CVR nummer 38076582 (Deens bedrijfsregistratienummer). Als een Deens geregistreerd bedrijf valt de website onder de Deense jurisdictiewetten.

1. Plaatsen van bestellingen

1.1 Voorwaarden voor het plaatsen van een bestelling

Je moet 15 jaar of ouder zijn om producten via onze website te kopen. Als je een abonnement wilt nemen op Hairlust (zie sectie 5), moet je 18 jaar of ouder zijn.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst via onze website, stuurt het systeem je automatische een orderbevestiging per e-mail met een lijst van de producten die je hebt besteld en een ordernummer. Deze orderbevestiging is je elektronisch ontvangstbewijs waaruit blijkt dat we je bestelling hebben ontvangen. Tegelijkertijd bevestigt het dat we een bindende overeenkomst hebben gesloten. We behouden echter het recht om je bestelling te wijzigen of te annuleren indien de door jou verstrekte informatie niet juist is (zie sectie 1.2 voor meer informatie.

1.2 Wat moet ik doen als ik onjuiste contactgegevens heb opgegeven?

Als je onjuiste of onvoldoende contactgegevens hebt opgegeven bij het plaatsen van de bestelling, of als je een onjuist afleveradres hebt opgegeven bij het plaatse van de bestelling, raden we je aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via info@thehairlust.nl zodat de fout kan worden hersteld en je de juiste informatie over je bestelling ontvangt. Wij zullen ons best doen om de fout te herstellen alvorens de bestelling te verzenden.

Als er echter onjuiste of onvoldoende informatie is ingevuld en deze wordt niet op tijd gecorrigeerd, ben je er zelf verantwoordelijk voor dat het pakket met je bestelling naar een verkeerd adres wordt verzonden. Hairlust vervangt of verzendt geen pakketten die naar onjuiste adressen zijn verzonden en dekt niet de kosten voor het opnieuw verzenden van pakketten (bijv. betaling van retourkosten of nieuwe bezorgkosten) als gevolg van onjuist informatie die door jou is ingevoerd op het moment van het plaatsen van de bestelling.

2. Betalingen

Op www.thehairlust.nl kun je betalen door middel van iDeal, Bancontact, Klarna, Paypal of de volgende creditcards: VISA, Mastercard of Eurocard. Je kunt ook betalen met cadeaubonnen die je via de webshop hebt gekocht.

De cadeaubonnen zijn echter niet te gebruiken in combinatie met kortingscodes en je kunt slechts één cadeaubon per bestelling gebruiken. Je kunt niet twee of meer kortingscodes combineren voor dezelfde aankoop. Kortingscodes zijn niet geldig voor de aankoop van producten met een abonnement.

De betaling wordt niet onmiddellijk afgeboekt nadat u uw betalingsgegevens hebt ingevoerd. De betaling wordt alleen gereserveerd. Wij trekken het gereserveerde bedrag pas in als de bestelling is goedgekeurd en het product is verpakt en verzonden. Betalingen op de webshop worden uitgevoerd via een versleutelde server op een betalingsgateway van een derde partij. Zie ons privacybeleid voor meer informatie over onze verwerking van uw betalingsgegevens. Het privacybeleid is beschikbaar op onze website (zie ook paragraaf 9 van deze Algemene Voorwaarden).

Om je de betaalmethode van Klarna aan te kunnen bieden, kunnen wij in de checkout je persoonsgegevens in de vorm van contact- en bestelgegevens aan Klarna doorgeven, zodat Klarna kan beoordelen of je in aanmerking komt voor hun betaalmethoden en deze betaalmethoden op je kan afstemmen. Je doorgegeven persoonlijke gegevens worden verwerkt in lijn met Klarna’s eigen privacyverklaring.

3. Bezorging

3.1 Wie bezorgt je pakketje?

Levering in Nederland

In Nederland kun je ervoor kiezen om je pakket door PostNL thuis of bij een pakketpunt te laten bezorgen.

Wij bieden gratis levering aan voor aankopen van meer dan €49. Dit geldt echter alleen als je aankoop meer dan €49 bedraagt, en niet in combinatie met de aankoop van een cadeaubon, tenzij je aankoop naast de cadeaubon meer dan €49 bedraagt. Voor aankopen onder €49 moeten verzendkosten van €4,95 worden betaald. De prijs van de specifieke levering zal worden getoond bij het afrekenen.

Levering in het buitenland

Als goederen van buiten de EU worden besteld, dan is het mogelijk dat invoerrechten en belastingen kunnen worden geheven zodra de goederen hun bestemming hebben bereikt. HairLust ApS is niet verantwoordelijk voor deze kosten en we bieden geen geschatte tarieven hiervoor aan. Als je goederen vanuit buiten de EU koopt, dan wordt je geadviseerd om contact op te nemen met je lokale douane autoriteiten voor meer informatie over prijzen en procedures.

3.2 Leveringstijd

De verwachte verzendtijd is 3-5 werkdagen afhankelijk van de verzendmethode. Hairlust ApS stuurt een e-mail naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven met met informatie over wanneer je de verzending van het pakketje kan verwachten en een geschatte levertijd. Levertijden moet altijd worden gezien als een advies en kunnen variëren in het hoogseizoen.

Als je meer dan één product heeft besteld, wordt je totale bestelling over het algemeen in één pakket verzonden en daarom is het product met de langste levertijd bepalend voor de levertijd van je totale bestelling.

Let op of er voor het geselecteerde product een andere levertijd vermeld staat, aangezien er langere levertijden kunnen gelden voor bijvoorbeeld pre-orders van uitverkochte producten. Bestellingen met vooraf bestelde producten hebben over het algemeen een langere levertijd, de verwachte verzend- of leveringsdatum kun je zien op de desbetreffende productpagina. Zie ook sectie 4 over speciale voorwaarden voor de aankoop van pre-order producten.

3.3 Levering en risico's van de bestelling

Als een product om welke reden dan ook aan ons geretourneerd wordt, waarbij het ontvangstbewijs niet is afgeleverd (de klant is niet aanwezig, de klant is onbereikbaar, het adres is niet correct ingevuld, het pakket is niet afgehaald bij het pakketpunt, of het artikel is afgekeurd) en ons bezorg bedrijf geprobeerd heeft het artikel af te leveren, dan wordt het totale bedrag dat kan voortvloeien uit de herlevering en andere kosten die kunnen optreden als gevolg van het item dat naar ons wordt teruggestuurd bij jou in rekening gebracht. Er zal tevens €10,- in rekening worden gebracht voor de retournering naar ons warenhuis.

Levering van goederen van www.thehairlust.nl wordt geacht te hebben plaatsgevonden nadat de klant de goederen heeft ontvangen. HairLust ApS zal je per e-mail op de hoogte stellen wanneer je kunt verwachten dat jouw artikelen worden verzonden. Deze kennisgeving bevat een geschatte leverdatum. De vermelde leverdatum is indicatief en er kan daarom van worden afgeweken. Let op: andere leveringstijden kunnen van toepassing zijn op uitverkochte producten of pre-orders.

4. Bestellingen met pre-order producten

Een product kan uitverkocht raken, bijvoorbeeld door een campagne of grote vraag ernaar. In sommige gevallen kunnen we klanten de mogelijkheid bieden het product vooraf te bestellen gedurende een periode van ongeveer 2 weken voordat het product weer op voorraad is. Hierdoor kunnen deze klanten als eerste het product krijgen zodra deze weer op voorraad is.

Als een product beschikbaar is voor pre-order, zal de productfoto in de webshop duidelijk als zodanig worden aangeduid. Ook de verwachte verzend- of leveringsdatum wordt hier vermeld.

Pre-order bestellingen zijn op dezelfde manier bindend als andere productaankopen op de webwinkel (zie echter hieronder voor informatie over annulering en wijziging van pre-order producten.

Als je een pre-order product hebt gekocht, wordt je bestelling pas verzonden als het product weer op voorraad is. Dit betekent dat je de orderbevestiging ontvangt zodra je de bestelling hebt geplaatst, maar dat het geld pas wordt afgeschreven wanneer het product weer op voorraad is en je bestelling gereed is voor verzending. Je ontvangt informatie per e-mail wanneer je bestelling wordt verzonden. Deze e-mail bevat ook de tracking-informatie voor het pakket, zodat je de voortgang van de levering kunt volgen.

Als je de bestelling met een pre-order product wilt annuleren of wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact op met info@thehairlust.nl en wij zullen ons best doen om je zo snel mogelijk van dienst te zijn.

5. Abonnement

5.1 Over het abonnement

Laat jouw producten automatisch leveren bij een abonnement. Het is volledig gratis om op te zetten. Je krijgt een vaste korting van 10% op jouw abonnementsartikelen. Het abonnement is vrijblijvend en je meldt je er niet voor aan tenzij je daarvoor kiest. Standaard worden alle artikelen als eenmalige aankoop gedaan. Een abonnement is een extra extra dienst die wij aanbieden. Je kunt een aankoop combineren met artikelen zowel binnen als buiten je abonnementsartikelen.

Voordelen van een abonnement

  • Je krijgt altijd 10% korting op producten via een abonnement
  • Automatische levering van producten, dus je zit nooit meer zonder jouw favoriete product
  • Geen opzegtermijn, zeeg op wanneer je wilt
  • Geen onverwachte kosten
  • Handige self-service voor wijzigingen aan het abonnement

Zo start je een abonnement

  1. Kies een product waarop je je wilt abonneren
  2. Kies hoe vaak je het product graag wilt ontvangen
  3. Voeg het artikel toe aan je winkelmandje en rond de aankoop zoals gewoonlijk af

5.2 Het abonnement

Bij het afsluiten van een abonnement kiest je zelf hoe vaak je de gekozen product(en) wenst te ontvangen. HairLust zal het product of de producten dan verzenden met de door jou gekozen interval, leveringsmethode en adres. Dit gebeurt een keer per gekozen periode, totdat je het abonnement voor het individuele product opzegt of wijzigt.

5.3 HairLust abonnee zijn

Wanneer je je voor het eerst aanmeldt voor een product abonnement, word je geregistreerd als HairLust abonnee. Dit betekent dat we jouw betalingsgegevens en afleveradres opslaan in een persoonlijke account. Als je bent geabonneerd op meerdere producten, dan wordt dezelfde betaalmethode en afleveradres gebruikt voor alle producten. Je kan deze informatie uiteraard altijd aanpassen in je profiel.

5.4 Beëindiging en wijzigingen van het abonnement

Je kunt te allen tijde wijzigingen aanbrengen op een productabonnement, of het abonnement helemaal beëindigen. Houd er rekening mee dat een abonnement op zijn laatst 48 uur voor een volgende levering opgezegd kan worden, anders gaat de wijziging pas in na de levering. Je bent niet gebonden aan het abonnement voor een bepaalde periode, en kunt op elk moment wijzigingen aanbrengen via je profiel of door contact op te nemen met onze klantenservice. Houd er rekening mee dat het 2 werkdagen kan duren voordat de wijziging verwerkt is via de klantenservice.

5.5 Abonnementskorting, prijzen en kortingscodes

Je krijgt een vaste korting van 10% op de normale prijs van een product als je geabonneerd bent. De exacte korting wordt weergegeven op de productpagina. Wanneer je je abonneert op een product, kan er een kortingscode of andere promotie-aanbieding van toepassing zijn. Kortingscodes zijn niet van toepassing op producten met een abonnement.

5.6 Automatische betaling bij abonnementen

Zodra je je hebt aangemeld, wordt de betaling automatisch verwerkt. We zullen je kaart pas crediteren als de producten vanuit ons magazijn zijn verzonden en je ontvangt vóór levering een e-mail met trackinginformatie.

5.7 Het abonnement is gratis

Aan een abonnement zijn geen extra kosten verbonden, je betaalt dus alleen voor wat je ontvangt. Daarbovenop krijg je 10% korting. We zijn hier om jouw leven een beetje gemakkelijker te maken!

Houd er echter rekening mee dat je geen kortingscodes kunt gebruiken bij de aankoop van producten met een abonnement. Zie ook sectie 5.5.

6. Herroepingsrecht, vervanging en retourneren

6.1 Annuleringsvoorwaarden

HairLust ApS geeft je 14 dagen bedenktijd vanaf de dag dat je het artikel ontvangt. Als je verschillende producten in dezelfde bestelling hebt besteld en deze worden afzonderlijk geleverd, loopt de annuleringstermijn vanaf de dag waarop je het laatste product ontvangt (wij streven er echter naar alle producten op hetzelfde tijdstip te leveren - zie ook punt 3.2.).

Dit betekent dat je 14 dagen de tijd heeft na ontvangst van je product om ons te laten weten dat je van je aankoop af wenst te zien. Stuur een e-mail naar info@thehairlust.nl als je van jouw aankoop af wenst te zien.

Vermeld je ordernummer, contactgegevens en vermeld of je gebruik wilt maken van je recht op annulering en/of je je product wilt vervangen door een van onze andere producten.

Indien je je aankoop annuleert of een product wenst te vervangen voor een ander product, dien je het product in kwestie terug te sturen naar het volgende adres:

HairLust ApS
Langebrogade 1, Building D2
1411 Copenhagen
Denmark

Retourneer het de product(en) zonder onnodige vertraging en niet later dan 14 dagen nadat je ons ervan op de hoogte hebt gesteld dat je gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht. Anders loop je het risico jouw herroepingsrecht te verliezen.

Alle kosten met betrekking tot de retourzending van het product zijn voor jouw rekening. Als het pakket door middel van een retourcode uit de pakketwinkel wordt teruggestuurd, bijv. omdat je het pakket niet hebt afgehaald, worden je retourkosten in rekening gebracht. De retourkosten bedragen €10.

Vervanging

Indien je een product wenst te vervangen dien je dit eveneens binnen 14 dagen na ontvangst van het product te melden. Naast de kosten voor het terugsturen van het oorspronkelijk gekochte product, moet je het prijsverschil betalen als het vervangende product meer kost dan het oorspronkelijk gekochte product. Als het vervangende product minder kost dan het oorspronkelijk gekochte product, zullen wij het prijsverschil terugbetalen.

6.2 Voorwaarden voor het retourneren van producten

Producten moeten zoveel mogelijk in dezelfde staat worden geretourneerd als waarin je ze hebt ontvangen. Als je de producten hebt gebruikt in een mate die verder gaat dan wat nodig is om de aard, de eigenschappen en de functionaliteit van de producten vast te stellen, kan je niet het volledige aankoopbedrag terugkrijgen.

Zorg ervoor dat het product zorgvuldig verpakt in een veilige verpakking wordt geretourneerd. Uitgangspunt is dat je aansprakelijk bent voor eventuele transportschade en wij raden je dan ook aan het product altijd met track and trace te retourneren.

6.3 Herroepingsrechten voor cadeaubonnen

Cadeaubonnen die via onze website worden gekocht, worden elektronisch per e-mail verstrekt. Cadeaubonnen zijn 2 jaar geldig vanaf het moment van aankoop en kunnen worden gebruikt voor elke aankoop op www.thehairlust.nl.

Je kunt de aankoop van de cadeaubon annuleren binnen 14 dagen na de aankoop. Je kunt de aankoop van de cadeaubon echter niet annuleren als je de cadeaubon al hebt ingewisseld (gebruikt).

Overigens hebt je volgens de bepalingen van de Betaalwet recht op uitbetaling van de waarde van de cadeaubon. Wij kunnen echter een vergoeding ter hoogte van de kosten in verband met de uitbetaling in rekening brengen als je de uitbetaling wenst te ontvangen voordat de geldigheidsduur van de cadeaubon is verstreken.

6.4 Terugbetaling van het aankoopbedrag

Wanneer je een aankoop annuleert en het aankoopbedrag aan je wordt terugbetaald, wordt het bedrag altijd teruggestort op de rekening die is gekoppeld aan de betaalkaart of betaalmethode die is gebruikt voor de bestelling. Houdt er rekening mee dat het 3-5 werkdagen kan duren vanaf onze goedkeuring van geretourneerde producten totdat je het bedrag op je bankrekening ziet staan.

6.5 Retourneren tijdens Kerstmis

Wij bieden een uitgebreid herroepingsrecht wanneer je tussen 1 en 24 december online bestellingen plaatst bij HairLust ApS. Alle bestellingen die tijdens deze periode worden geplaatst, kunnen tot en met 31 januari worden geretourneerd.

7. Klachten

7.1 Voorwaarden

Eventuele gebreken of defecten met betrekking tot producten/goederen geleverd door HairLust ApS moeten naar voren worden gebracht binnen 2 maanden nadat je je bewust bent geworden van de fout. Het is jouw verantwoordelijkheid om aan te geven hoe de fout of het defect zich uit. Als je een defect opmerkt neem dan binnen 2 maanden contact op met HairLust ApS.

In principe kun je alleen klagen over fouten die verschijnen binnen 2 jaar nadat je het product hebt ontvangen. Bij producten met een beperkte houdbaarheid is de periode dat je kunt klagen gebonden aan de houdbaarheid van het bepaalde product zoals aangegeven door HairLust.

Als je klacht onder de garantie valt en gegrond is, kan het product worden gerepareerd, omgeruild of kan je een prijsvermindering of terugbetaling van de aankoopprijs krijgen, afhankelijk van de specifieke situatie. Zie sectie 6 voor meer over retourneren en omruilen.

Wij wijzen je erop dat wij geen "tevredenheidsgarantie" bieden. Het feit dat je bijvoorbeeld de geur of smaak van een product niet lekker vindt, een allergische reactie hebt gehad op werkzame bestanddelen die duidelijk op het product of de productpagina zijn aangegeven of in situaties waarin er niets mis is met het product, is geen gebrek dat onder het recht van reclamatie valt.

7.2 Hoe dien ik een klacht in?

Wens je een klacht in te dienen over een product, dan dien je contact op te nemen met info@thehairlust.nl. Stuur ons je ordernummer, een foto van het product en een beschrijving van het defect. Op basis hiervan zullen wij beslissen of het product geretourneerd moet worden.

Als je klacht wordt goedgekeurd en wij willen dat je het product terugstuurt, vergoeden wij de redelijke kosten voor het terugsturen van het product.

Als wij het product moeten onderzoeken om je klacht verder te kunnen beoordelen, moet het product aan ons worden geretourneerd. In dit geval dien je in eerste instantie de kosten voor de retourzending te dragen. Indien de klacht vervolgens wordt gehonoreerd, zullen de kosten voor het retourneren van het/de defecte product(en) aan je (in redelijkheid) worden terugbetaald. In een dergelijk geval dien je een kwitantie te kunnen overleggen van de kosten met betrekking tot de retourzending van het/de product(en), dus het is van belang dat je deze bewaart.

Wordt de klacht niet gehonoreerd, dan zullen wij het product aan je retourneren en ontvang je geen restitutie voor de verzendkosten die betrekking hebben op je klacht.

Het product dient zorgvuldig te worden verpakt en te worden geretourneerd aan het volgende adres:

HairLust ApS
Langebrogade 1, Building D2
1411 Copenhagen
Denmark

8. Recht om een klacht in te dienen bij de consumentenautoriteiten

Als je een klacht wenst in te dienen over je aankoop, dan raden wij je aan eerst contact op te nemen met info@thehairlust.nl, zodat wij kunnen proberen een oplossing te vinden.

Als je een consument bent die in een ander EU-land dan Denemarken woont, kunt je gebruikmaken van het klachtenportaal van de EU-Commissie: http://ec.europa.eu/odr om een klacht in te dienen. Wanneer je een klacht indient via het klachtenportaal, verzoeken wij u ons e-mailadres te vermelden: info@thehairlust.nl

9. Verwerking van uw persoonsgegevens

Wanneer je gebruik maakt van onze website www.thehairlust.nl en producten koopt via onze webshop verzamelen en verwerken wij je persoonsgegevens. Daarom hebben wij een privacybeleid opgesteld waarin wordt beschreven hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken, met inbegrip van de doeleinden waarvoor de persoonsgegevens worden verwerkt, hoe lang de persoonsgegevens worden bewaard en welke rechten je hebt.

Het privacybeleid is hier beschikbaar op onze website.

10. Veranderingen in de Algemene Voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 25 november 2021. Wij behouden ons het recht voor om de Algemene Voorwaarden regelmatig bij te werken. Alle wijzigingen die niet gunstig zijn voor de consument zullen worden gepubliceerd met inachtneming van de in de wetgeving voorgeschreven kennisgevingstermijn.